
Uriașul rulment rotativ al celor de la JTEKT este vândut sub marca Koyo, și a fost preluat de mașina de forat tuneluri folosită pentru excavarea tunelului pentru porțiunea de 16,2 km a șoselei de centură din Tokyo, care se întinde până la autostrada Kan-Etsu și autostrada Tomei. Scutul cu diametrul de 16,1 metri utilizat în această mașină de foraj este cel mai mare din Japonia; chiar mai mare decât cel cu diametrul de aproximativ 14 metri utilizat la construirea Tokyo Bay AquaLine, deschis în 1997.
Cu un diametru de 7,7 m, compania JTEKT a dezvoltat cel mai mare rulment rotativ din Japonia, pentru a susține rotația acestei mașini de foraj, de asemenea dimensiuni. Capul tăietor este folosit pentru a săpa solul și pentru a tăia și zdrobi rocile dure. Prin urmare, performanța acestuia afectează în proporție mare eficiența lucrărilor de excavare a tunelului. Rulmentul rotativ Koyo nou-dezvoltat are un diametru de 7,7 metri, dar în același timp este capabil să mențină devierea de rotație la valoarea de 0,1 mm, datorită utilizării unei tehnologii speciale de șlefuire, îmbunătățind astfel precizia de rotație a scutului capului tăietor. Noul rulment este foarte apreciat de utilizatori datorită utilizării de materiale excelente optime pentru astfel de sarcini și a tehnologiei de tratare termică, astfel încât garantează durabilitate și fiabilitate extinse pentru a realiza lucrări de construcție pe termen lung, în condiții în care înlocuirea pieselor este dificilă.
Precizie de rotație ridicată în ciuda transportului pe segmente și asamblării la fața locului
Drumurileînguste din Japonia îngrădesc destul de mult posibilitatea transportului utilajelor agabaritice, iar acestea trebuie transportate la fața locului pe bucăți sau în mai multe segmente separate. Pentru lucrările de excavare a tunelului Tokyo Outer Ring Road, rulmentul rotativ al mașinii de foraj a fost trimis în patru segmente separate, care au fost asamblate la fața locului. În comparație cu mașinile de foraj de tip integrat, prelucrarea mașinilor de foraj cu design separat este mult mai dificilă, inclusiv aspectele care țin de controlul distorsiunii în timpul tratamentului termic.
Alegerea comapniei JTEKT pentru participarea la acest proiect se datorează faptului că a fost recunoscut ca singurul producător japonez capabil să fabrice rulmenți rotativi de asemenea dimensiuni, care necesită un design separat, dar și mulțumită capacităților sale tehnologice ridicate. Compania are un palmares bogat de furnizare a rulmenților pentru mașini de foraj, de diferite dimensiuni, ceea ce a ajutat la selectarea acesteia, fiind recunoscută și pentru capacitățile tehnologice și experiența acumulată de-a lungul anilor.
Iar acesta este doar începutul, întrucât cererea de lucrări de excavare a tunelurilor va crește în viitor atât în Japonia, cât și în restul lumii, în domenii precum infrastructura feroviară și rutieră.
Experiența în domeniul rulmenților a celor de la Koyo (JTEKT) se va putea observa în viitor în lucrările de mare anvergură de pe întreg globul.
Dacă vreți să aflați mai multe detalii despre alte diferite tipuri de rulmenți Koyo, nu ezitați să-i contactați pe colegii noștri de la magazinul Leco, care vă pot îndruma pentru a alege rulmentul potrivit proiectului dvs.!