Nu mai este niciun secret in faptul ca mediul online este cea mai importanta sursa de clienti. Oricare ar fi business-ul tau, daca vrei sa castigi increderea oamenilor si sa ii convingi sa cumpere de la tine este bine sa fii prezent online.
Simpla prezenta online nu iti garanteaza succesul, insa. Cea mai buna decizie pe care o poti lua este sa angajezi o agentie marketing digital care sa se ocupe de site-ul si de paginile tale de pe retelele de socializare. Nici macar o astfel de decizie nu te va absolvi in totalitate de responsabilitati. Un business online inseamna implicare maxima din partea celui care il administreaza.
Ce trebuie sa faci pentru a avea succes online?
- Analizeaza concurenta. Este foarte important sa stii care sunt concurentii tai si ceea ce ofera ei. Daca vrei sa castigi teren in fata lor, este bine sa gasesti solutii prin care sa aduci ceva in plus. Analizeaza tot timpul modul in care se promoveaza concurenta si incearca sa profiti de greselile pe care le face sau sa te inspiri din actiunile bune!
- Pastreaza o legatura stransa cu clientii! Este bine sa fii mereu disponibil pentru comunicarea cu clientii. Prin chat, email sau telefon este bine sa raspunzi in cel mai scurt timp. Atata vreme cat oamenii au cu cine sa discute, chiar si atunci cand sunt nemultumiti de produse sau servicii capata incredere.
- Analizeaza rapoartele pe care ti le da agentia de marketing cu care lucrezi. Atunci cand colaborezi cu o agentie de marketing primesti rapoarte privind activitatea lor. Analizeaza-le si invata cat mai multe lucruri despre ceea ce fac. Nu inseamna ca trebuie sa te apuci sa faci SEO sau marketing digital, insa este bine sa stii ce sa ceri.
- Investeste! Promovarea online nu mai este de multa vreme gratuita. In trecut, orice site nou atragea instant vizitatori, prin simpla inscriere in directoare si prin activitate in social media. Astazi trebuie sa investesti pentru a ajunge sa ai vizitatori.
- Incearca mai multe variante de promovare. Exista o multime de variante de promovare pentru care poti opta. Nu toate se vor dovedi a fi eficiente pentru business-ul tau. Tocmai de aceea, este bine sa incerci cat mai multe, sa vezi care sunt cele mai potrivite.