
Brandul si imaginea firmei trebuie puse in valoare in cel mai eficient mod pentru a atrage clienti sau colaboratori pentru afacere. Strategia eficienta de promovare implica un plan bine pus la punct si conturat de obiective clare, realizabile si masurabile.
Marketing-ul a devenit un subiect foarte dezbatut in ultimii ani. Piata care a devenit tot mai mare si diversitatea domeniilor, precum si a concurentei acerbe a sporit necesitatea de a avea cunostinte vaste in domeniul promovarii. Dintre cinci entitati, spre exemplu, care activeaza pe piata in acelasi domeniu, tu trebuie sa fii cel care convinge pentru a fi ales de client. Acest lucru se poate intampla fie prin intermediul recomandarilor sau a recenziilor, fie prin campania de promovare pe care ai pus-o in aplicare.
O modalitate extrem de populara in prezent este promovarea prin materiale promotionale. Pliantele, posterele sau afisele lipite in zone extrem de populate pot atrage atentia publicului daca sunt lucrate corect. Fiecare campanie de promovare este stabilita in functie de cativa indici, iar unul dintre cei mai importanti este grupul tinta caruia se adreseaza.
O data stabilit publicul caruia se doreste atragerea atentiei prin materialele promotionale, veti putea stabili si principalele puncte in care acestea sa fie amplasate. In cazul unor pliante, spre exemplu, este inutil sa le distribuiti in zona rurala, daca s-a stabilit deja ca promovarea se adreseaza exclusiv persoanelor din zonele urbane sau perfierii.
O astfel de „abatere” de la planul campaniei nu reprezinta decat risipa, iar materialele promo, oricat de atent ar fi realizate nu reprezinta un domeniu de interes pentru persoanele in mana carora au ajuns. Este foarte important sa aveti stabilite toate datele inainte de a pune in aplicare planul de promovare al afacerii; in caz contrar, investitia financiara in publicitate nu va fi niciodata recuperata.
Materiale promotionale pentru angajatii tai
Pe langa utilitatea dovedita in strategia de marketing, materialele promotionale pot fi folosite si care stimulente pentru angajati. Spre exemplu, in cadrul unui team-building sau a unei deplasari in scop profesional, materialele precum pixuri, agende, carnetele sunt indispensabile. Angajatii isi vor lua notite sau poate vei avea diverse activitati pentru ei care implica scrisul si, automat, vor fi necesare astfel de obiecte la indemana.
Poti realiza ceva deosebit pentru ei si ii poti stimula si apropia de viziunea afacerii tale prin materiale promotionale gravate cu numele firmei. In loc de o simpla mapa in care sa isi tina documentele, poti opta pentru o mapa personalizata cu numele lor, functia pe care o au si departamentul in care activeaza.
Aceasta nisa este foarte dezvoltata si extinsa pe mai multe planuri. Chiar si un cadou deosebit ai putea identifica printre acestea atunci cand vrei sa fii unic si creativ. Spre exemplu, portofele sau portcarduri dintre cele mai calitative, sticle pentru apa sau cani care pot fi personalizate cu diverse mesaje sau nume, fotografii sau insertii reprezentative pentru persoana care urmeaza sa le primeasca. Cu toate acestea, in topul preferintelor pentru clienti, raman agendele personalizate, in speciale pentru persoanele care au nevoie de o planificare minutioasa a activitatii.