Ghid practic pentru optimizarea SEO a website-ului tău

seo romania

În lumea virtuală, una dintre cele mai importante metode de succes în afaceri este reprezentată de optimizarea de tip SEO. Aceasta se traduce prin optimizarea propriului website, astfel încât să fie luat în considerare de motoarele de căutare. Indiferent de nivelul de experiență pe care îl ai în acest domeniu, nu este un secret faptul că optimizarea este esențială pentru a avea parte de rezultatele dorite. Cu scopul de a veni în ajutorul tău, am pus la punct un ghid cuprinzător cu privire la cele mai bune practici la care poți apela în vederea optimizării SEO a website-ului tău!

  1. Utilizează un keyword planner

Primul pas pe care trebuie să-l faci în ceea ce privește optimizare SEO este reprezentat de utilizarea anumitor expresii. Acestea te vor ajuta să le clasezi foarte bine în clasamentele motoarelor de căutare, în situația în care te concentrezi întocmai pe ceea ce te interesează. Pentru asta, este esențial să stabilești care sunt expresiile pe care ți le dorești și, ulterior, să le verifici în keyword planner. Astfel, ai la dispoziție posibilitatea să descoperi volumul de interogări existent pe aceste expresii.

  • Optează pentru folosirea unui instrument capabil să te ajute să optimizezi SEO

În funcție de platforma pe care o utilizezi pentru a-ți gestiona website-ul, poți folosi diferite instrumente capabile să îți vină în ajutor în vederea optimizării de tip SEO. Spre exemplu, WordPress pune la dispoziție pluginul Yoast. Acesta poate fi instalat în mod gratuit și îți oferă un ghid foarte intuitiv cu privire la ceea ce este bine sau nu să faci.

  • Asigură-te că titlurile articolelor tale sunt optimizate

Din primul moment în care ai decis să te concentrezi pe un cuvânt cheie sau pe o anumită expresie, este esențial să te asiguri că aceasta apare și în titlul articolului. De asemenea, nu uita că una dintre cele mai importante caracteristici ale acestor titluri este să fie relevante și foarte clare.

  • Nu uita să optimizezi linkurile

În cazul în care deja te-ai decis cu privire la subiectul pe care îl vei aborda în articolul tău și ai făcut mare parte din optimizare, în această categorie se înscriu și linkurile. Potrivit specialiștilor, este esențial ca și acestea să fie exact ca și cuvântul cheie. Nu doar că ajută motoarele de căutare să indexeze mult mai bine site-ul, însă reprezintă o utilitate în plus inclusiv pentru utilizatorii și vizitatorii tăi.

  • Joacă-te cu metadescrierile și nu uita să le optimizezi

Un plus de creativitate nu strică niciodată, iar acest lucru nu se limitează doar la conținutul articolului. Din punct de vedere tehnic, o metadescriere ar trebui să ofere o explicație succintă a ceea ce articolul va prezenta. Cei mai mulți dintre vizitatori le utilizează în special datorită faptului că oferă explicații clare cu privire la ceea ce ar putea să citească, în cazul în care vizitează pagina respectivă.

  • Introducerea și conținutul – cum să le optimizezi

De departe cele mai importante segmente ale unui articol, atât introducerea, cât și conținutul trebuie să fie optimizate pentru a putea fi luate în considerare de motoarele de căutare. De cele mai multe ori, se recomandă ca și cuvântul cheie să apară de cel puțin trei ori în articol. De asemenea, acesta trebuie să fie prezent în introducerea lui.

  • Asigură-te că imaginile din conținut sunt corect optimizate

De cele mai multe ori, mulți dintre noi se concentrează pe conținut atunci când vine vorba despre optimizare și uită de imagini. În realitate, acestea trebuie să fie bine verificate și corectate, după cum urmează:

  • Poza trebuie să fie în acord cu expresia cheie;
  • Poza trebuie să fie optimizată în ceea ce privește dimensiunea, respectiv să nu depășească 100 KB;
  • Se impune ca poza să fie prezentă alături de un alt text.
  • Nu uita să introduci taguri și diferite categorii

La finalul fiecărui articol este necesar să introduci cel puțin o etichetă (un tag). Acestea au aspectul unor expresii relevante, care să prezinte foarte succint subiectele relevante articolului tău. Spre exemplu, poți adăuga diverse expresii și sinonime care aparțin familiei de cuvinte respective. Cu toate acestea, nu uita că se impune să fi discutat despre acest lucru în interiorul articolului tău. În caz contrar, există posibilitatea să ai parte de penalizări din partea motoarelor de căutare.

Bucură-te de cele mai bune practici pentru optimizarea SEO a website-ului tău, astfel încât să ai parte de rezultatele dorite!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *