
Pentru a avea parte de întregul proces de infiintare firma în România, teoretic avem nevoie de doar trei zile. Bineînțeles, este de așteptat că această perioadă să fie prelungită, în special atunci când nu ai la dispoziție toate informațiile necesare. În această categorie intră totalitatea documentelor de care ai nevoie și care fac parte din dosarul de înregistrare. Tocmai din acest motiv, stă în responsabilitatea noastră să ne informăm corespunzător, astfel încât să putem economisi cu succes timp și bani. Mai mult decât atât, este întotdeauna mai bine (și chiar mai ușor) să îți gestionezi etapele, în special atunci când ai la dispoziție toate informațiile necesare. Pentru a veni în ajutorul tău, am pus la punct un ghid cuprinzător cu tot ceea ce trebuie să faci pentru a urma procesul de infiintare firme, în doar trei zile!
Rezervă denumirea firmei tale
Fiecare firmă și afacere în parte poate fi recunoscută de oricine altcineva prin nume. Acest proces este reprezentat, în prima etapă, de rezervarea denumirii. Vorbim aici de faptul că ai nevoie de documente doveditoare completării dosarului de înregistrare. Printre acestea se numără cererea de rezervare, care se depune chiar la biroul de rezervări de denumiri care face parte din Oficiul Registrului Comerțului Județean sau cel al Municipiului București. Cu toate acestea, pentru a reduce din timpul necesar întregului proces, asigură-te că depui cererea alături de taxa de registru, pentru care vei avea de achitat 72 RON direct la casieria ONCR.
Decide-te asupra sediului social
Atunci când vrei să te asiguri de faptul că poți urma întregul proces de inregistrare firma, nu uita de faptul că ai nevoie de o dovadă prin care se atestă că ai disponibil un sediu social. Pentru asta, vei avea nevoie de mai multe documente, printre care se numără și un contract de proprietate, unul de închiriere, unul de comodat sau unul de leasing imobiliar, alături de acordul vecinilor. Înainte de toate, este imperios necesar să stabilești unde va fi sediul social al firmei tale. Spre exemplu, dacă optezi pentru propriul tău imobil, atunci ai nevoie de contractul de proprietate ca act doveditor. În mod analog, dacă vei apela la un imobil închiriat, vei avea nevoie de un contract de închiriere sau unul de comodat, după caz. Nu uita nici de faptul că un imobil aflat într-un bloc de locuințe are nevoie de acordul vecinilor și/sau de cel al asociației de proprietari, pentru a putea fi înregistrat drept sediu social.
Obține certificatul emis de ANAF pentru a atesta respectarea condițiilor legale
Pe lângă documentele menționate mai sus, pentru a urma întregul proces de inregistrare firme și a completa dosarul de înregistrare ai nevoie inclusiv de o cerere adresată ANAF. La rândul ei, aceasta îți va oferi posibilitatea de a obține un certificat prin care se atestă faptul că imobilul cu destinația sediu social nu este folosit drept sediu social pentru o altă firmă. Mai mult decât atât, în momentul în care depui cererea, va trebui să fie însoțită de un timbru fiscal. Valoarea acestuia nu depășește 4 lei.
În situația în care, prin intermediul certificatului se validează faptul că imobilul este folosit drept sediu social pentru mai multe firme sau societăți comerciale, va trebui să depui o declarație pe proprie răspundere care va fi, la rândul ei, autentificată de un notar public.
Identifică întocmai care va fi obiectul de activitate
Un alt aspect care este important de luat în considerare atunci când vorbim despre infiintare SRL sau infiintare PFA se rezumă la redactarea actului constitutiv. Prin intermediul acestui document, se va reglementa care va fi obiectul de activitate al firmei. Tot aici vor fi stipulate și care sunt obligațiile și drepturile asociațiilor și administratorului. Așa cum este bine știut, fondatorii societății nu pot fi persoane care au fost condamnate pentru infracțiuni de corupție, pentru delapidare, pentru evaziune fiscală sau pentru infracțiuni de fals. De asemenea, nici persoanele care au fost condamnate pentru infracțiuni contra patrimoniului nu pot face parte din această categorie.
Depune capitalul social într-un cont nou la bancă
Pentru a te putea asigura de faptul că firma ta va putea fi înregistrată, este imperios necesar să ai la dispoziție suma de 200 RON. La rândul ei, această valoare va fi depusă într-un cont nou la bancă, care va reprezenta capitalul social.
Bucură-te de toate informațiile de care ai nevoie, astfel încât să îți poți înregistra firma în doar trei zile!