Este cea mai frecventă întrebare în rândul șoferilor care sunt interesați de mașinile pe benzină. Răspunsul este nu.
O mașină pe benzină poate folosi atât benzină, cât și gaz GPL. Din acest motiv rezervoarele GPL sunt suplimentare celei pe benzina. O caracteristică care face posibilă transformarea în benzină chiar și a mașinilor vechi pe benzină. Aceleași mașini noi, livrate clientului cu sistemul GPL deja instalat, sunt adesea transformate în mașini pe benzină nu în fabrică de către producătorul auto, ci în faza de transport de către firme specializate.
Rezervor cilindric și rezervor toroidal GPL
Unul dintre avantajele adoptării unui sistem GPL în mașina dumneavoastră este economisirea la costul combustibilului fără riscul de a afecta performanța.
Un avantaj major al rezervoarelor de GPL este că rezervorul în sine are o durată de viață de 10 ani.
Totuși, principalul avantaj rămâne ocuparea portbagajului: de fapt este posibil să se instaleze rezervorul toroidal în compartimentul roții de rezervă. Datorită acestui tip de rezervor, clientul găsește relația corectă între intervalul de călătorie și capacitatea de încărcare a mașinii.
Optarea pentru acest tip de rezervor înseamnă o ocupare mai mare a portbagajului în fața unei creșteri a autonomiei sistemului.
Rezervorul cilindric de gaz este mult mai mare decât cel toroidal. Ocupă cea mai mare parte a spațiului din portbagaj din spate și se află în spatele scaunelor din spate. Rezervorul de gaz toroidal are forma clasica de gogoașă și poate fi așezat cu ușurință în compartimentul roții de rezervă. Poate varia în diametru de la 52 cm la 68 cm. Nu este însă foarte mare, chiar mai mic decât rezervorul de formă cilindrică, forțând opriri mai dese la benzinărie. Capacitatea unui rezervor de gaz GPL de tip toroidal (gogoșă) de dimensiuni normale variază de la 26 la 40 de litri de GPL.